fredag 28. august 2015

Medeltidsveckan del 2

2013

 På markedet :)

 Åpningsfesten på stranden avsluttes alltid med at brennende piler skytes ut i havet, og "logoen" til Medeltidsveckan tennes. Dette året var det veckans 30års-jubileum, derav tallet 30 i romertall foran :)

På en av middelalderkroene, Kapitelhusgården, kan du spise "brinnande kyckling", dvs helgrillet kylling med frukt og kål, og alt er marinert i noe fantastisk honning-aktig og kommer med en fakkel. Så spiser du kyllingen, og kelneren spiser ilden :)

Og ja, de brygger sitt eget øl *vann i munnen*! Vakre Karoline :D

 Kapitelhusgården

 På onsdagskvelden holder gjøglergruppen Trix et fantastisk ildshow i Nordergravar, og siden det er gratis (eller frivillig bidrag i hatten), har folk piknik der hele dagen for å sikre seg plass. I år hørte jeg rykter om at vi var 10 000 i publikum! Her er bilde av pikniken :)


 Et par bilder fra showet. De kan ikke måle seg med virkeligheten, men de får duge.
 En dag skjedde det plutselig. Jeg satt og leste en "Game of Thrones"-tegneserie og ante fred og ingen fare, da jeg plutselig hørte.... KANONER! Av en eller annen grunn skjønte jeg med det samme hva det var: piratene kommer! Jeg løp ned til havnen mens kanonene drønnet.

 Skipet Götheborg la til kai i all sin prakt, og havnen var full av pirater som danset og feiret :D

Ridder på strandpromenaden


 Litt flere bilder fra markedet.

 Min kjære sista-from-anadda-mista og roomie Lisa!

2012

Et av mine favorittband Koenix!


 På markedet

 Disse fantasiske folkene delte jeg min første uke på Gotland med!

1 kommentar: